داغ ترین خبر:

ورود / عضویت

BimeClick

عضویت در سایت

فراموشی رمز عبور

همه افرادی که به دنبال پیدا کردن اطلاعاتی در رابطه با بیمه عمر هستند، حتما درباره بیمه عمر و سرمایه گذاری مطالبی را شنیده و یا مطالعه کرده اند، احتمالا شما هم مانند بسیاری از  همین افراد شاهد اصطلاحات به ظاهر پیچیده بوده اید و یا با ابهاماتی در این زمینه روبرو شده اید. در این نوشته می خواهیم تا به زبان ساده شرایط و مزایای استفاده از پوشش های بیمه عمر را معرفی کنیم.
بیمه عمر یکی از پرطرفدارترین انواع بیمه در سراسر جهان است که با اضافه شدن سیستم سرمایه گذاری برای قرارداد های بلند مدت، روز به روز بر تعداد دارندگان این بیمه نامه افزوده شده است، بیمه عمر در واقع یک سرمایه گذاری مطمئن به همراه سود تضمین است که علاوه بر پرداخت سود روزشمار به اندوخته بیمه نامه، پوشش های بیمه ای بسیاری را هم برای دارندگان این بیمه نامه به همراه دارد. با پرداختی های ماهانه و سالانه شما که به عنوان حق بیمه منظور می گردد علاوه بر تشکیل سرمایه از امکانات پوششش های زیر برخوردار می شوید.

شاید کمی تامل اینجا لازم است که وقتی صحبت از پوشش بیمه عمر می شود فقط سرمایه ای که بابت فوت فرد چه به صورت حادثی و چه به صورت اتفاق می افتد نیست. اما بدانید که این سرمایه در زمان حیات بیمه شده نیز به صورت اندوخته و پس انداز بیمه ای برای خود بیمه گذار می باشد مگر اینکه خود فرد در بیمه نامه ذینفعان خاصی را در بیمه نامه برای زمان حیات هم مشخص کرده باشد. در حالت کلی باید بگوییم که کل این بیمه نامه و پس انداز و پوشش های بیمه ای آن برای زمان حیات فرد می باشد و در زمان پایان قرارداد مبلغی به صورت یکجا به عنوان سرمایه نهایی به بیمه شده پرداخت می شود.

بیمه عمر  را همراه با پوشش های بیمه ای بخریم
هدف بیمه نامه عمر داشتن پس اندازی برای بیمه شده می باشد­ ولی در کنار این پس انداز و سرمایه گذاری، پوشش های بیمه ای کاملی برای وی منظور می شود، داشتن پوشش های بیمه ای برای هرفرد لازم است. پوشش های مهمی که هر بیمه نامه عمر باید داشته باشد به شرح زیر است:
-پوشش امراض خاص
شما می توانید با پرداخت مبلغی اندک پوشش امراض خاص را نیز داشته باشید. مخصوصا با بالا رفتن تعداد افرادی که بیماری های از قبیل سرطان و سکته قلبی، سکته مغزی و پیوند اعضای اصلی بدن و جراحی باز قلب  برایشان اتفاق می افتد، داشتن این پوشش با توجه میزان خساراتی که  توسط شرکت بیمه جبران می شود الزامی به نظر می­ آید. بیماری های تحت پوشش عبارتند از: سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی و پیوند اعضای اصلی بدن می­ باشد.

-پوشش ازکارافتادگی بیمه عمر
پوشش ازکارافتادگی کلی و دائمی فقط به افراد شاغل (افراد غیر از بازنشسته، خانه دار، دانشجو و سرباز) و پایین تر از ۵۹ سال تعلق می گیرد. معافیت می ­تواند در اثر بیماری یا در اثر حادثه باشد. بر اساس شرایط بیمه نامه، چنانچه بیمه شده به هر علت از کارافتاده دائم شده و قادر به انجام هیچ فعالیتی نباشد علاوه بر پرداخت سرمایه ازکار افتادگی، از پرداخت حق بیمه معاف شده و شرکت بیمه خود حق بیمه را پرداخت می نماید و سایر پوشش های این بیمه نامه نیز همچنان برقرار می باشند.

-پوشش سرمایه فوت
این پوشش در واقع، اصلی ترین پوشش بیمه نامه عمر است که هر دارنده بیمه عمری از همان ابتدای قرار داد می تواند از آن استفاده نماید، بر اساس این پوشش، شرکت بیمه متعهد می ­شود که چنانچه بیمه گذار فوت نماید، سرمایه فوت + اندوخته بیمه نامه به ذینفعان وی پرداخت شود. میزان مبلغ سرمایه فوت بر اساس حق بیمه پرداختی فرد محاسبه می شود. یک راه افزایش میزان سرمایه فوت این است که در بیمه نامه افزایش سرمایه فوت را روی بیمه نامه داشته باشیم که میزان سرمایه فوت را می توان سالانه به میزان، ۵ یا۱۰  درصد در سال افزایش داد. معمولا میزان پوشش سرمایه فوت می تواند از۱ تا ۲۵ برابر حق بیمه باشد. در بسیاری از شرکت های بیمه میزان سرمایه فوت تا میزان سقف معینی می تواند باشد و برخی از شرکت های بیمه هم مانند شرکت بیمه سامان بدون سقف می باشد. چنانچه فوت حادثی اتفاق بیافتد علاوه بر سرمایه فوت طبیعی، سرمایه فوت حادثی بیمه نامه نیز روی بیمه نامه وجود دارد که به ذینفعان پرداخت می گردد.

توصیه نهایی ما این است که به بیمه عمر به دید سرمایه گذاری نگاه کنید و حتما همه پوشش های بیمه ای را در بیمه نامه عمر خریداری نمایید.

-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *